Berätta Robin, vad har du gjort tidigare?
– Det är en blandad kompott, jag har testat på flera olika yrken. Nu senast som säljare på Sixt biluthyrning. Det var också där som jag hittade intresset för sälj och att bygga upp en krets av återkommande kunder, något som jag nu vill utvecklas ytterligare inom!
Vad var det som lockade med 2MA Technology ?
– Det kändes som ett intressant bolag och jag gillade att de förespråkade frihet under ansvar. Sedan tyckte jag det kändes spännande med Progrits som mjukvarukoncern och att få ingå i en grupp med flera dotterbolag inom fordonsbranschen, som Bilvision och Autonet. Det öppnar upp många dörrar!
Vad hoppas du lära dig mer om under din LIA?
– Jag ser fram emot att lära mig mer om den kundbaserade relationen. Hur säljprocessen ser ut, och hur man ska approacha kunden. Just nu sitter jag med en del kalla samtal, vilket är väldigt nyttigt och en bra utvecklingsfas att gå igenom för att sedan ta nästa steg.
Vad har intrycket varit än så länge?
– Väldigt bra, jag har fått förtroende från 2MA att ha fria händer och det får mig att våga ta eget ansvar. Jag får också hjälp och stöd av min handledare Patrik Åkerlöf som finns tillgänglig att bolla med när jag behöver, till exempel när det handlar om att sätta pris och ge offerter. Jag har även fått ett fint och välkomnande bemötande av alla inom koncernen, t.ex kan jag sitta på kontoret både på Bilvision och Progrits här i Göteborg om jag skulle sakna att ha kollegor att snacka med.
Skulle du kunna tänka dig att fortsätta din resa på 2MA eller inom Progrits?
– Ja absolut, det är intressanta bolag som ligger i framkant så jag ser inga hinder för det!